MUHASABAH

Sudahkah anda berselawat hari ini? Tahu tak, seorang alim pada zaman dahulu pernah berkata, "Aku tahu bila akan Allah berselawat kepadaku". Orang ramai terkejut lalu bertanya, "Ya sheikh, mengapakah kamu jadi begitu bongkak seolah-olah kamulah tuhan?" Lalu dia menjawab, "Sesungguhnya apabila seorang hamba berselawat kepada nabi Muhammad s.a.w. sekali, maka Allah akan berselawat kepadanya 10 kali".

Wednesday 22 August 2012

OSKIC 2012 kembali!!

Lama betul tak tulis, maklum lah musim-musim raya orang sibuk berziarah ke rumah saudara mara dan sahabat handai, tak sempat la menulis. Apa-apa pun, saya ingin mengambil kesempatan ini memohon maaf kepada semua pembaca blog ini sekiranya ada tulisan-tulisan saya yang mengguris hati anda mahupun ada apa jua kesilapan dalam menyampaikan apa-apa maklumat di blog ini. Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin!

Apa pun, ini entry bukanlah untuk bercerita bab raya. Hari ini saya ingin bercerita tentang OSKIC. OSKIC? Apa tu? Haha.. Rasanya ramai je yang dah tahu tentang OSKIC ni lebih-lebih lagi diorang cukup aktif dalam membuat promosi tentang OSKIC ni terutama melalui facebook. Buat yang belum mengetahui tentang OSKIC, anda boleh la jenguk-jenguk page facebook diorang kat link ni. Facebook OSKIC.

Promosi pendaftaran OSKIC

Sebelum tu meh kita jenguk apa pengalaman saya dalam OSKIC tahun lepas.



Seperti tahun lepas, dijangkakan sesi trial period akan berjalan pada bulan september ini dan pertandingan sebenar akan diadakan sejurus selepas itu iaitu mungkin dalam bulan oktober. Jom kita tengok apa hadiah yang ditawarkan pada tahun ini.

-Hadiah-hadiah yang ditawarkan-
Lumayan, kan? Tapi tulah, ingat senang ke nak dapat hadiah tu. Kalau tahun lepas pemenang first winner dapat capital gain sebanyak 37%, so kalau nak dapat nombor satu tahun nu agak-agak berapa pula ya capital gain yang harus dicari? 25% cukup? Ah, jangan cakap 25%, nak dapat untung pun susah taw.

By the way, this competition just opened for college students only. If you are one of them, why not try this game. It is really enjoyable and exciting. I just can not wait. Hope luck will be with me this year. Amin.

p/s: To register, click here. (you will be directed to their facebook page, then follow the instruction there) Good luck!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts