MUHASABAH

Sudahkah anda berselawat hari ini? Tahu tak, seorang alim pada zaman dahulu pernah berkata, "Aku tahu bila akan Allah berselawat kepadaku". Orang ramai terkejut lalu bertanya, "Ya sheikh, mengapakah kamu jadi begitu bongkak seolah-olah kamulah tuhan?" Lalu dia menjawab, "Sesungguhnya apabila seorang hamba berselawat kepada nabi Muhammad s.a.w. sekali, maka Allah akan berselawat kepadanya 10 kali".

Monday 19 September 2011

OSKIC trial period

Salam..

Nampaknya, hari ni 19/9, Oskic sudah pun mula dibuka.. Rasenya sudah ramai student2 ipt yang tahu pertandingan ni. Ini adalah pertandingan antara pelajar universiti untuk merasai pengalaman untuk bermain saham secara virtual. Bagus sangat pertandingan ni, at least sebelum kita betul-betul terjun dalam bidang pelaburan bursa saham ni, elok juga kita cuba-cuba invest secara virtual, sebab langsung tiada risiko. Kalau rugi pun masa main, tak kena bayar pun. Tahun lepas dah main dah, mula-mula dapat la untung sikit, tapi game saya tu tetap berakhir dengan kerugian. Redha jelah, sebab tak kena bayar pun. Tapi mase tu rasa terkejut sangat tengok pemenang utama dapat untung lebih 200% dalam tempoh pertandingan. Macam manalah diorang labur, hebat betul. Yang pasti, pemenang tu tentulah daripada kaum cina.

So, pertandingan untuk tahun ni akan bermula pada awal oktober nanti. Kepada mana-mana pelajar yang masih belum mendaftar, cepat-cepat lah daftar sebab tahun ni hadiah dia boleh tahan grandnya. Untuk trial period pun ada hadiah, apa lagi masa pertandingan sebenar, ditambah dengan pelbagai kategori dipertandingkan, peluang untuk menangi hadiah semakin besar. Hope dapat la menang apa-apa tahun ni. By the way, trial period baru je start ari ni.

Nak tahu lebih lanjut, sila ke oskic.com.

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. oskic? first time dengar..
    mmg mcm jual bli saham ye?
    but it is a game only?

    ReplyDelete
  3. haah, jual beli saham.. it is not just a game, it is a competition..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts