MUHASABAH

Sudahkah anda berselawat hari ini? Tahu tak, seorang alim pada zaman dahulu pernah berkata, "Aku tahu bila akan Allah berselawat kepadaku". Orang ramai terkejut lalu bertanya, "Ya sheikh, mengapakah kamu jadi begitu bongkak seolah-olah kamulah tuhan?" Lalu dia menjawab, "Sesungguhnya apabila seorang hamba berselawat kepada nabi Muhammad s.a.w. sekali, maka Allah akan berselawat kepadanya 10 kali".

Friday 28 June 2013

Bagaimana nak print screen Ninetology Stealth 1 (i7520)

Bismillah

Setelah hampir dua bulan menggunakan smartphone Ninetology Stealth 1 yang tak berapa famous tu, baru hari ini saya terjawab persoalan saya tentang bagaimanakah untuk buat printscreen menggunakan henset ni. 
Stealth 1 Hitam


Stealth 1 Putih 

Thanks to forum Ninetology Stealth 1 di Lowyat.net, finally i found out the way how to make a screenshot from my smartphone. If that smartphone couldn't be able to make a screen shot, i don't think it is "smart" anymore. Very ridiculous. Haha.

Jadi, bagaimanakah caranya?

Simple!

Hanya tekan "Volume Down" dan "Power button" secara serentak lebih kurang dalam 1 saat. 
Try lah, dapat tak?

By the way, this is the pictures that i captured using the screenshot on my phone.


Kalau perasan dalam screen shot tu, ada dua aplikasi yang telah saya sebutkan dalam post terdahulu yang saya amat syorkan kepada semua muslim untuk milikinya di dalam smartphone masing-masing; iaitu Al-Mathurat dan Halal Apps. Alhamdulillah setakat ini Allah masih lagi memberikan hidayah kepada saya untuk masih lagi melazimi membaca Al-Mathurat dan al-Quran tersebut. Namun aplikasi Halal itu agak jarang saya gunakan kerana sekarang saya masih belum mendapat apa-apa pekerjaan. Masih menganggur. Sedih, kan?

Sekadar itu dahulu. Lain kali saya kongsikan lagi yer, memandangkan saya pun masih banyak yang belum saya explore ni.

Salam.





4 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts