MUHASABAH

Sudahkah anda berselawat hari ini? Tahu tak, seorang alim pada zaman dahulu pernah berkata, "Aku tahu bila akan Allah berselawat kepadaku". Orang ramai terkejut lalu bertanya, "Ya sheikh, mengapakah kamu jadi begitu bongkak seolah-olah kamulah tuhan?" Lalu dia menjawab, "Sesungguhnya apabila seorang hamba berselawat kepada nabi Muhammad s.a.w. sekali, maka Allah akan berselawat kepadanya 10 kali".

Saturday 11 May 2013

Berapa agaknya dividen Public Ittikal 2013?


Bismillah,

Lama betul x buat entry baru kerana kesuntukan masa dan sebagainya. Saya mungkin akan peruntukan lebih masa untuk blog ini bermula 22 Mei nanti. Insyaallah.

Apapun, Mei tahun ini tidak segirang Mei sebelum-sebelum ini kerana hati biasanya pasti tertunggu-tunggu tarikh 31 Mei, hari dimana diumumkan dividen Public Ittikal.Ini kerana saya telah keluarkan semua simpanan saya tahun lepas atas beberapa sebab.

Namun begitu, ini tidak bermaksud saya tidak akan lepaskan perhatian saya kepada dana ini begitu saja. Ini hanyalah untuk menilai balik apakah tindakan saya waktu itu tepat atau sebaliknya. Kalaulah performance tahun ni lebih baik rugilah jawabnya saya keluarkan duit saya tahun lepas.

Walaubagaimanapun, hati saya tidaklah akan begitu sedih memandang waktu pada ketika itu yang agak mendesak.. Hehe.

Anyway, semoga para pelabur yang masih bertahan hold dana ini beroleh dividen yang memuaskan pada tahun ini. Sekian.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts