MUHASABAH

Sudahkah anda berselawat hari ini? Tahu tak, seorang alim pada zaman dahulu pernah berkata, "Aku tahu bila akan Allah berselawat kepadaku". Orang ramai terkejut lalu bertanya, "Ya sheikh, mengapakah kamu jadi begitu bongkak seolah-olah kamulah tuhan?" Lalu dia menjawab, "Sesungguhnya apabila seorang hamba berselawat kepada nabi Muhammad s.a.w. sekali, maka Allah akan berselawat kepadanya 10 kali".

Thursday 31 May 2012

Dividen Public Ittikal 5.25 sen

Siang tadi Public Mutual telah mengisytiharkan dividen untuk 7 dananya seperti yang berikut..

So, nampaknya betullah dividen public ittikal tahun ini adalah lagi rendah dari yang tahun lepas, seperti yang diramal.. Iaitu sekadar 5.25 sen seunit.. 

Apakah sebab2 prestasi public Ittikal bagi 2 tahun kebelakangan ini agak merosot? Anda tahu? Kongsikan pengetahuan anda dengan saya di ruangan komen ye...

p/s: Sedang berkira2 ingin mengeluarkan investment saya dari dana ini... Ingin beli saham di share market la pulak.. Dengan serba sedikit ilmu yang ada, rasanya boleh saja saya dptkan return yg lg tinggi dari return investment saya dalam public ittikal ni dengan melabur dalam saham... Walaupun risikonya agak tinggi, tp itulah jiwa anak muda.. huhu... risk taker... Sebab nak beralih angin ke dalam pasaran saham ialah kerana selepas 2 tahun setengah bersama public ittikal, return yg saya dpt agak kurang memuaskan... Mungkin kne tunggu lama lagi kot...  but i think i can't wait any longer... huhu... (jgn jd tamak, pliz...)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts