MUHASABAH

Sudahkah anda berselawat hari ini? Tahu tak, seorang alim pada zaman dahulu pernah berkata, "Aku tahu bila akan Allah berselawat kepadaku". Orang ramai terkejut lalu bertanya, "Ya sheikh, mengapakah kamu jadi begitu bongkak seolah-olah kamulah tuhan?" Lalu dia menjawab, "Sesungguhnya apabila seorang hamba berselawat kepada nabi Muhammad s.a.w. sekali, maka Allah akan berselawat kepadanya 10 kali".

Tuesday 6 September 2011

Panduan Produk Digital

Bismillahirrahmanirrahim..

Em, rasanya dah agak lama tak update blog ni. Bukan apa, hari tu, masa mula-mula buat blog ni tu masa ramadhan, rasa sangat banyak perkara yang nak dikongsi dengan semua orang, dari pengisian yang saya dapat menerusi majlis-majlis ilmu seperti Tanyalah Ustaz Ramadhan, recording majlis ilmu ikim yang saya dapat daripada page fb majlis ilmu dan juga tazkirah-tazkirah ramadhan di masjid-masjid. Alhamdulillah, rasa terisi juga hati dengan mengikuti majlis zikir ni, majlis mengingati Allah.

Tak kurang juga masa tu, ingin rasanya berkongsi dengan pembaca berkenaan dengan dinar ni, al-maklum masa tu secara bidan terjunnya menjadi aktivis ataupun sukarelawan Dinar dan Dirham syarikat Kelantan Golden Trade, dan masa tu jugak dapat tahu yang US mengalami krisis hutang, jadi kerap juga lah duk update harga emas dunia masa(sekarang dah USD1900 seauns). Semua tahu yang sekiranya US gagal menyelesaikan hutangnya, global ekonomi mungkin akan sekali lagi berdepan kegawatan, kerana panik dengan situasi ekonomi di US tu. So, panik-panik ni menyebabkan banyak negara mahukan emas sebagai rizab negara masing-masing, negara yang berhutang pun tak nak jual emas masing-masing kerana mahu menyimpan komoditi yang berharga ni, sebab tu ramai economist yang menjangkakan harga emas akan menjengah USD2000 seauns by this oktober dan maybe USD2400 pada tahum depan disebabkan permintaan berterusan.


Ups, dah jauh menyimpang daripada tajuk ni, panjang betul intronya. Jadi sekarang, nak tahu apa saya buat? Sekarang ni banyak baca artikel-artikel tentang menjadi usahawan internet. Dan sekarang, at the time I'm writing this entry, komuniti usahawan internet Malaysia sedang sibuk mempromosikan sebuah e-book terbaru yang akan dilancarkan tak lama lagi. Jadi, sebagai usaha promosi, penulis buku dengan murah hatinya bersedia memberikannya secara percuma hanya kepada subscriber dalam tempoh promosi sahaja. Dan bila dah sampai masa, e-book ni akan dijual pada harga RM40. Sebenarnya, e-book tersebut dinamakan Panduan Produk Digital. Apa lebihnya e-book ni? Secara ringkasnya, ia memberi tips kepada kita bagaimana hendak membuat sebuah e-book sendiri dan kemudian menjualnya di alam maya. Turut diajar ialah tentang bagaimana mahu membuat marketing produk kita tu. Senang cerita, diajar kepada kita cara untuk menjadi usahawan internet, sama macam apa yang penulis itu lakukan sendiri. 

Haa, kepada sesiapa yang berminat untuk menjadi usahawan internet, bolehlak klik di link di bawah ataupun di banner panduan produk digital di ruangan iklan di sebelah. Ingat, e-book percuma ni hanya diberikan dalam tempoh terdekat sahaja.

Setakat ini dahulu entry saya, sekian wassalam dan selamat mencuba.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts