MUHASABAH

Sudahkah anda berselawat hari ini? Tahu tak, seorang alim pada zaman dahulu pernah berkata, "Aku tahu bila akan Allah berselawat kepadaku". Orang ramai terkejut lalu bertanya, "Ya sheikh, mengapakah kamu jadi begitu bongkak seolah-olah kamulah tuhan?" Lalu dia menjawab, "Sesungguhnya apabila seorang hamba berselawat kepada nabi Muhammad s.a.w. sekali, maka Allah akan berselawat kepadanya 10 kali".

Monday 25 November 2013

Siri Pengajian Sirah oleh Ustaz Rashidy Jamil

Bismillah

Alhamdulillah, hari ini saya selesai mengumpulkan video-video siri pengajian sirah oleh Ustaz Rashidy Jamil yang berlangsung di Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam. Video ini adalah hasil rakaman sepenuhnya oleh akaun Youtube Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah (MSSAAS), apa yang saya buat hanyalah mengumpulkan siri rakaman tersebut ke dalam satu playlist. Saya namakan playlist tersebut sebagai Pengajian Sirah dengan Ustaz Rashidy Jamil dan anda boleh klik disini untuk mainkan playlist tersebut. Insyaallah, sekiranya ada lagi siri pengajian sirah oleh Ustaz Rashidy di masjid tersebut, saya akan update dalam playlist tersebut.

Tujuan saya mengumpulkan video-video tersebut adalah kerana saya dapati bilangan views oleh penonton yang amat rendah, ditambah pula dengan bilangan video yang dimuat naik oleh akaun Youtube MSSAAS tersebut sangatlah banyak dengan siri kuliah dari ramai asatizah. Jadi, dengan adanya playlist tersebut, mudah-mudahan dapatlah pencinta ilmu lebih-lebih lagi kepada yang selalu mengikuti pengajian Ustaz Rashidy dapat mencari video-video tersebut dengan mudah.

Mudah-mudahan, dengan sedikit usaha ini membuahkan  pencen kubur yang besar kepada saya kelak. Amin.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts