MUHASABAH

Sudahkah anda berselawat hari ini? Tahu tak, seorang alim pada zaman dahulu pernah berkata, "Aku tahu bila akan Allah berselawat kepadaku". Orang ramai terkejut lalu bertanya, "Ya sheikh, mengapakah kamu jadi begitu bongkak seolah-olah kamulah tuhan?" Lalu dia menjawab, "Sesungguhnya apabila seorang hamba berselawat kepada nabi Muhammad s.a.w. sekali, maka Allah akan berselawat kepadanya 10 kali".

Tuesday 23 October 2012

Malaysia vs Hong Kong Full Highlight


Keputusan perlawanan ini rasanya semua sudah sedia maklum. Videonya pun mungkin rata-rata dah tengok.
So boleh dikatakan post ini agak terlewat jugaklah ni, ketinggalan zaman.

Pun begitu, apa yang ingin diutarakan sebenarnya ialah tak banyak video-video rangkuman perlawanan yang melibatkan game2 tempatan sebegini yang diupload oleh masyarakat maya. Kebanyakan video biasanya adalah yang memaparkan gol-golnya sahaja. Disini kita boleh lihat satu kelompongan yang mana juga boleh dilihat sebagai opportunity oleh sesiapa sahaja yang aktif di alam maya untuk upload video yang berbentuk full highlight, bukan sekadar golnya sahaja.

Dengan membina sebuah channel di youtube yang hanya meng"upload" video-video sedutan penuh perlawanan (full highlight), ini boleh menarik ramai pengguna internet untuk subscribe channel anda dan seterusnya mendapat rating yang tinggi. Mendapat rating yang tinggi pula tentu sahaja banyak faedah terutama untuk membuat bisnes internet. Tapi sudah tentu, channel tersebut mestilah pantas dalam upload video itu, kalau lambat upload sama juga.

p/s:Kalau anda tahu ada channel yang sebegini, boleh tak share link kat ruangan komen? Channel yang upload full highlight game2 liga tempatan dan yang melibatkan pasukan Malaysia.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts