MUHASABAH

Sudahkah anda berselawat hari ini? Tahu tak, seorang alim pada zaman dahulu pernah berkata, "Aku tahu bila akan Allah berselawat kepadaku". Orang ramai terkejut lalu bertanya, "Ya sheikh, mengapakah kamu jadi begitu bongkak seolah-olah kamulah tuhan?" Lalu dia menjawab, "Sesungguhnya apabila seorang hamba berselawat kepada nabi Muhammad s.a.w. sekali, maka Allah akan berselawat kepadanya 10 kali".

Tuesday 19 June 2012

Selepas Maybank, kini yahoo mail pula dihijacked..

Argh, geram betul... Hari tu, maybank saya hampir kena phishing attack, sekarang giliran yahoo mail saya pula yang kena hijacked.. Teruk betul, dan bila ditrace sah-sah kena hijack tiga kali. Sekali oleh warga jepun dan dua kali oleh warga China.


Nak tahu apa yang depa ni buat? Depa buka emel saya, then hantar emel ke semua contact saya dan emel tersebut mengandungi link yang membawa orang yang klik ke sebuah laman web jual apa entah. So, setiap kali ada orang tekan link tu, setiap kali itu jugalah orang ni dapat hijacked emel baru. Then, dia lakukan perkara berulang-ulang kali, kononnya sbg cara marketing produk depa la kot. Memang tak berhemah la cara depa ni.

So, terpaksalah saya tukar password yahoo mail saya untuk mengelakkan pkara ni berulang. Harap2 tak ade apa2 yg buruk berlaku.

Sekian..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts