MUHASABAH

Sudahkah anda berselawat hari ini? Tahu tak, seorang alim pada zaman dahulu pernah berkata, "Aku tahu bila akan Allah berselawat kepadaku". Orang ramai terkejut lalu bertanya, "Ya sheikh, mengapakah kamu jadi begitu bongkak seolah-olah kamulah tuhan?" Lalu dia menjawab, "Sesungguhnya apabila seorang hamba berselawat kepada nabi Muhammad s.a.w. sekali, maka Allah akan berselawat kepadanya 10 kali".

Sunday 27 September 2015

Persiapan percutian bajet ke Perth

Hari ini dah masuk 28 September, bermakna dalam tempoh sebulan lagi kami bertiga akan ke Perth, Australia selama 4 hari 4 malam.

Sejujurnya, persiapan kami setakat ini amatlah kurang walaupun telah menempah tiket sudah lama.

Setakat ini, apa yang kami telah lakukan adalah menempah tiket penerbangan dan selesai membuat visa ke Australia. Itu sahaja. Hotel belum tempah, itinerary pun belum tentukan untuk ke mana.

Untuk tiket penerbangan, tiket yang kami tempah pada 23 Mac lalu cukup murah, harganya adalah RM347 sahaja untuk penerbangan pergi dan balik seorang, merangkumi harga tiket sebanyak RM26 manakala selebihnya adalah untuk airport tax dan lain-lain, tidak termasuk harga bagasi yang belum kami tempah.

Untuk visa pula, kami baru sahaja buat bayaran melalui laman web easyeta.com iaitu sebanyak 12 SG dollar seorang dan ianya masih dalam proses pengesahan oleh pihak imigresen Australia dan masih lagi belum mendapat pengesahan.

Bersambung.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts