MUHASABAH

Sudahkah anda berselawat hari ini? Tahu tak, seorang alim pada zaman dahulu pernah berkata, "Aku tahu bila akan Allah berselawat kepadaku". Orang ramai terkejut lalu bertanya, "Ya sheikh, mengapakah kamu jadi begitu bongkak seolah-olah kamulah tuhan?" Lalu dia menjawab, "Sesungguhnya apabila seorang hamba berselawat kepada nabi Muhammad s.a.w. sekali, maka Allah akan berselawat kepadanya 10 kali".

Friday 6 July 2012

Cabaran SEO Eyriqazz vs Denaihati

Baru-baru ini, sebuah cabaran SEO telah dianjurkan oleh dua blogger terkenal negara iaitu Eyriqazz dan Denaihati. SEO? Apa itu? Mungkin ada sesetengah blogger yang baru berjinak-jinak dengan aktiviti berblogging tidak faham dengan apa yang dimaksudkan dengan SEO ini. SEO ini sebenarnya singkatan kepada "Search engine optimization" atau dengan kata mudah bermaksud suatu kaedah supaya laman web kita terpapar dalam paparan search engine seperti yahoo dan google. Perkara ini penting kepada bloggers kerana laman web yang selalu terpapar lebih awal dan lebih kerap dalam hasil carian sudah tentu mendapat traffik yang banyak ke laman web masing-masing. Lebih daripada itu, blog anda menjadi lebih dikenali dan terkenal dalam dunia blogging ini.

-diambil dari blog eyriqazz-
-gambar dua blogger terkenal-


Buat pengetahuan anda, cabaran ini terbuka kepada semua bloggers di Malaysia. Tarikh tutup cabaran ini adalah sehingga 31 Ogos 2012. Hadiah-hadiah yang disediakan pun boleh tahan. Nak tengok hadiah-hadiah dan syarat termanya, klik di link sini.




Sekian..

p/s: ada peluang nak menang ke? tak target menang pun, saja-saja je ni... huhu... orang masuk kita pun nak masuk juga...

5 comments:

  1. hehe, sekali sekala join... n bknal-knalan ngan blogger tkenal.. huhu

    ReplyDelete
  2. 31 ogos. Lama lagi tu. Selamat Maju Jaya Bro

    ReplyDelete
  3. Contest SEO Eyriqazz Vs Denaihati : Blogger Malaysia sudah hampir ke penghujungnya. Hanya berbaki 10 hari sahaja untuk 10 September 2012. Selamat Maju Jaya PH ucapkan :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts