MUHASABAH

Sudahkah anda berselawat hari ini? Tahu tak, seorang alim pada zaman dahulu pernah berkata, "Aku tahu bila akan Allah berselawat kepadaku". Orang ramai terkejut lalu bertanya, "Ya sheikh, mengapakah kamu jadi begitu bongkak seolah-olah kamulah tuhan?" Lalu dia menjawab, "Sesungguhnya apabila seorang hamba berselawat kepada nabi Muhammad s.a.w. sekali, maka Allah akan berselawat kepadanya 10 kali".

Tuesday 24 January 2012

Review Produk: Samsung Corby II

Antara spesifikasinya ialah:
1) Boleh touchscreen
2) Wi-Fi Available
3) 2.0 MP camera
4) Bluetooth
5) FM radio, MP3
6) Harga pasaran: RM299.00

Handset ni  kalau kat Terminal Satu Seremban yang saya tgk semalam, kebanyakan harga yang dijual range dari RM270-RM299. Apa yang membuatkannya mempunyai harga yang berbeza ialah kerana mempunyai memori yang berbeza, ada yang jual pada RM299 beserta 2GB memori (ni yang tingkat bawah seremban parade), dan ade juga yang jual pada RM288 untuk memori yang sama dan ada juga yang jual pada harga RM270 (yang ni pulak kat tingkat atas). Yang RM299 untuk 4GB memori pun ada. Itu semua depend pada cara marketing kedai masing-masing. So, kalau nak yang murah, kenalah survey sket dr kedai ke kedai, dr satu floor ke satu floor yang lain, mcm yang kami buat semalam (semalam teman kawan cari henset ni).

Tawar-menawar pun penting jugak tu tyme nak beli benda ni. Kami pun bukan main jugak bargain semalam, tp bro tu degil sgtlah, last dapat RM270 + tinted screen + 2GB. Tu je yang kami dapat. Ok lah tu. Yang tinted ni pun ade ceritanya, tyme dah nk beli tu, sbnanya kami dapat pd RM265 tanpa tinted. Lepas tu, bro cina tu pon offer la tinted ni pada harga RM15. Offer katanya. Padahal, yang bro cina sorang lagi sebelum tu da tawarkan henset ni plus tinted screen pada RM270.  Naseb baek x kena tipu, hua3.

So, kpd anda semua, terutama stdent2, rasenye hnset ni affordable and reasonable la for you allz. Murah, boleh tahan la dgn touchscreennya, dan wi-finya. Nnt senang la nk online kt kampus nnt. X yah cri yang mahal2 sgt, yang ni ok da kot, elegant dll. Applicationnya pun ok ape?  Jgn nk penuhi sgt keperluan tahsiniyyat anda tu.

Cume, satu je kelemahan dia (mengikut apa yang kwn saya cerita), tyme nk taip tu susah sket la. Macam kne tekan2 sket, baru keluar huruf tu. Tp, overall dia puas hati gak la dgn hnset ni. Ni kalau dulu, xdenye dpt  henset cmni pd hrge ni, tp dsebabkan teknologi yang semakin ke hadapan, dgn android dsb, untungla skg.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts